Lyckliga vardag...


Var så trött så jag kände mig sjuk i morse. Flydde på lätta fötter hemmet i samma stund som jag hörde Villes hemliga språk i sovrummet. När han slagit knubbiga armar omkring mig är det lätt att bli försenad.
Trött, sliten, varken eller... Men sen stannade jag för att tanka och fick en fin termosmugg av han i kassan, en god kaffe, radion i skruttbilen gick plötsligt igång och det kom en bra låt och plötsligt var allt bara som det ska vara.
Åkte till ett jobb jag verkligen tycker om, fick kramar och leenden av samma 10åringar som så ofta gör mig matt, gick hem i tid och visste att hemma fanns de som betyder mest. Hos bästa vänner fick vi en helt vanlig tisdagsmddag och barnen lekte, skrattade, slogs, fick utbrott och kramades hejdå och de vet att de snart snart ses igen. Och jag hade kvar morgonens känsla... trots att äggpaketet föll i asfalten när jag packade ut maten ur bilen.

En helt vanlig lycklig vardag...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det är bra att kunna glädjas åt vardagen!

2011-01-19 @ 19:00:45
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/
Postat av: Att vara någons fru

De absolut bästa dagarna.

2011-01-20 @ 09:31:34
URL: http://attvaranagonsfru.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0