Borås, Borås....

Vänner, bad, grillning, djurpark och kväll på stan....

Sköna, men något förkylda ,semesterdagar! I söndags så var Crille och Linda här på middag och vi hade en jättetrevlig kväll. Snart dags för Mini att göra entré. Satsar allt jag har (!) på att det är en liten tjej som tittar ut... och nu har jag haft rätt måååånga gånger. Satt och pratade sent in på natten. Mysigt!
Måndagen bjöd på sol och varmt och när Henrik hade gjort sina Bostadsrättsplikter så packade vi ihop oss och åkte till en sjö. Varmare än Cypern men mycket kallare i vattnet. Axel badade faktiskt ändå!
På kvällen bjöd svärfar med familj på vansinnigt god grillad mat. Axel och Emma sprang i vattenspridaren och hade det härligt! Supertrevligt!
Igår blev det utflykt med Crille och Linda till Borås Djurpark. I love djurparker! Perfekt djurparksväder och kul sällskap. Lyckades också med ett kvickt stopp i HMs fyndbutik och köpte en klänning och en top til mig och shorts till Axel. På kvällen åkte jag in till stan för att möta Anna. Har längtat efter henne! Vi gick och åt italienskt och drack rödvin tills Anna gick in i den berömda dimman. Då fnissade vi oss vidare till ett café där vi åt efterätt och drack kaffe.
Idag jobbar Henrik och jag och Axel har en riktig slödag. Har varit iväg och köpt lite skor till mig, en sago-cd till Axel (inför bilresan imorgon), en ny pocketbok till mig (äntligen semesterläsning!) och en vansinnigt rolig såpbubbelapparat som jag lovat Axel. Han fick köpa en till bästisen också som han äntligen ska få träffa. Imorgon åker han och jag till Småland! Det ska bli kul!

Nu sover han gott och jag har gjort kaffe till mig. Ska lägga mig i soffan och läsa min nya bok...... mys.

Goding!

Så här ser han ut, min nya hjärteprins, Gustav!

Trötta familjen...

Axel somnade före 7 ikväll! Hmmm när hände det sist? Antar att han landat efter en hel veckas skoj och behöver ta igen sig. Han orkade inte ens leka med sina leksaker. Istället låg vi i soffan, gosade och tittade på Byggare Bob. Sista dagen på semestern lyckades Axel tjata till sig en riktigt ful ByggareBob keps.... kan lova att det blir en superfavorit... suck.
"Snääääääälla mamma. Ha lite pengar... vill haaaa ByggareBob-keps" Efter sex dagars hundögon stod vi inte emot längre.

Nu har jag tre veckors semester till och ute öser det ner nu. Jag skulle spara min Polly-påse till sessans 30årsfirande på TV men jag har ätit upp halva redan....

Det här hoppas jag på att göra de kommande tre veckorna...
♥ bjuda vänner jag längtar efter på middag
♥ vara i värmland
♥ sola och bada i Varberg
♥ parta med arbetskompisar i Båstad
♥ gå på Liseberg med Axel
♥ göra mysiga små utflykter med lilla familjen

Absolut rimliga önskningar.... men överst på önskelistan står att träffa nykomlingen Gustav och det tror jag jag får göra redan imorgon. Längtar.....

Nu ska jag och Polly krypa upp i soffan....... utan Byggare Bob.

puss å godnatt

En ny att älska!

Den 10 juli kom Gustaf till världen. Vicke och Calle fick en liten pojke.
Längtar så efter att se honom...

Du lilla pyre - älskar dig redan!

Titta han flyger!

Hur vore livet utan er...?

Guuuuud va skönt....

...vi har haft det! Tillbaka i minusgrader efter en veckas lata dagar i 30 grader sol och inte ett moln i sikte! Bara njutit av varandra, bad, god mat, sol och sköna dagar.

Här kommer veckan i ord och bild....

Vansinnigt spännande med "flyglekplatsen" tyckte Axel. Vansinnigt skönt att flygresan gick så bra tyckte vi trots den sena flygtiden.... Framma på Cypern vid 4 tiden på morgonen och föll i säng utan att veta alls hur stället såg ut....

Vaknar till solen och utsikt över ett glittrigt medelhav! Lägenheten är helt ok och läget fantastiskt. Stranden 20m längre ner och ett fint poolområde där vi faktiskt tillbringade den mesta tiden.

Axel tyckte stranden dög fint till att bygga sandslott och springa fort på men bada var sådär....

Det åts och drack en hel del... Mycket cypriotisk öl för oss och mycket äpplejuice för Axel. Jag frossade halloumi, tomater och  grillad tonfisk. Axel petade mest i pommesfrites hela veckan... Dessa j...la pommesfrites! Å minst en glass om dagen för lillprins!

När vi inte lekte med vår överlyckliga son så låg vi mest platt och bara njööööööööt!

Landade tidigt imorse efter en hel natt på buss, flyplats och flygplan. Axel har skött sig exemplariskt och sov sig igenom nästan alltihopa. Min stackars Henrik är och jobbar utan att ha sovit en blund. Min snälla snälla svärmor behöll Axel så att jag har fått tid att packa upp, tvätta, dricka kaffe, läsa MAMA och nu tom blogga...

puss puss

Vacker!

Min vackra Vicke!
BF imorgon 6/7
jag längtar och väntar med spänning....

Love you.

Tandångest... igen!!!!

Om Axel har kvar båda sina framtänder när han fyller 5 så ska jag äta upp en hel tub med tandkräm!!! Vet inte vad han gör men ikväll stöp han med munnen före rätt ner i parkettgolvet IGEN för andra gången på 2 veckor. Massa blod och massa gråt. Jag höll mig lugn och sansad och försökte få koll på om tanden fortfarande sitter fast men Axel var så ledsen så det gick absolut inte att få känna på den. Mitt modershjärta grät när jag försökte hålla fast honom för att få titta på tanden! En stund senare när Axel lugnt satt och mumsade på en glass ringde jag istället min mamma och grät och nu gråter väl hennes moders- och mormorshjärta..........
Han verkar inte ha så ont som sist men jag vet inte om den är lös..... suck. Försäkringsbolaget börjar väl misstänka bedrägeri och folktandvården barnmisshandel..... suck suck.

Nu sover min (snart) tandlösa prins.

Tillbake frå stôga...

Mysigt med världens bästa mamma! Bästa vädret fanns dessutom i Värmland visade det sig så vi har haft det toppen. Åkte tidigt i måndags för att vara uppe i tid men efter en ganska lång frukostpaus blev det ett oplanerat stopp på Bloms klädvaruhus....

Detta lilla Ullared har jag bara besökt en enda gång tidigare (med Lissan) och då blev det bara en billig bikini i halvtaskig kvalitet. Henrik brukar nämligen gasa lite extra när vi närmar oss Mellerud. Men OJ vilken lycka!  Min fyndnäsa snokade nämligen upp jättefina Hunky Dory-plagg i röran och jag och mammsen shoppade 5 toppar/tröjor var för 99 kr/st. Jag säger det igen: 99 kr/st! 2 superfina stickade tröjor och 3 tunnare toppar.  Dessutom köpte jag 2 sandaler och ett par shorts. Jösses vad glad jag var när vi 2 timmar senare åkte vidare mot stugan. Tack lekhörnan och tack världens duktigaste son!

Resten av vår lilla minisemester var minst lika lyckad. Jättesoligt och varmt hela måndagen och jag och mamma satt ute och drack vin och pratade till sängen kallade. Axel badade i sjön och tyckte att han nått paradiset eftersom lekplatsen hade två studsmattor. Inget solsken på tisdag men ändå inget regn så då blev det minigolf, mer lekplats, tupplur i soffan, lite mer shopping i Kil och god middag framför Allsång på kvällen.

Åkte hem tidigt imorse för att mammsen skulle jobba. Idag var det jag som fick trycka på gasen förbi Mellerud ;-)

Ses snart Värmland!

Hej hej sommar!

Den galna skåningen skrämmer min son!
Ta bort honom från bästa barnprogramstid!
Pleeeeease!

Mer bröllop!

Familjen E (- Saga)     Sanna & Johan

Jag & tjejerna       Olle på bröllop

Party H         Johan & H (?) på Anjas buss

På bröllop med min man

Ellen + Daniel

Sommarens enda bröllop...

... var fantastiskt trevligt.

Vaknade med min vanliga "barnvaktsmage" (förstår inte... det känns ju helt ok att lämna honom, men min kropp säger något annat...) och kl 10 satt jag och H i bilen på väg mot Östergötland. Det är så skönt att bara få tid ihop. Bara åka bil och prata. Checkade in på vårt fantastiskt vackra vandrarhem några timmar senare och möter upp lite andra bröllopsgäster. Vigseln är vacker. Ellen likaså. Regnet håller upp när vi står utanför kyrkan.
God middag, mycket tal och sedan fest fest långt in på natten. Vi har så KUL med mina gamla studietjejer och deras äkta män (nu är vi gifta ALLA FYRA!) Skrattade och dansade så mycket. Avslutar festligheterna med att åka tillbaka till vandrarhemmet med"Anjas buss" - en resa som blir ett enda stort asgarv och ett tappert försök till efterfest (hur gamla tror vi att vi är?) Sanna, Johan, Henrik och jag får med oss 2 Lidköpingskillar och hamnar i en livlig diskussion om inavel på landet...... Strax efter tre lullar jag och H glada upp till vårt rum som ironisk nog heter Barnkammaren när vi äntligen har barnfria.

Sover som en sten och vaknar till den här utsikten.....
 .....och bara mår bra.

Efter brunch och presentöppning på Ellens vackra föräldrahem hamnar jag och Sanna i en flugattack innan vi tar skydd i våra bilar och åker hemåt. Hämtar skatten hos mamma och pappa där han har haft det toppenbra!
Har pussat på honom hela kvällen och alldeles nyss somnade jag en liten stund brevid honom i sängen. Henrik är ute och fiskar med Crille. Utsikten från vårt fönster gav honom fiskeabstinens.....

Imorgon åker jag, mammsen och lillprins till Värmland.