Semester

Bloggen har visst fortsatt semester.... Känner mig lite tom på ord för tillfället men skulle ändå vilja orka och kunna visa lite bilder från semestern innan den blir för avlägsen...
Gotland var grymt. Det var trots ganska så få stranddagar en fantastisk vecka med mycket vänner, skratt, bad, mat, vin.... Vi poolbadade oss skrynkliga. Gjorde Visby. Kröp in i grottor. Vissa fylda med spindlar och porlande vatten och vissa fyllda med rosévin. Vi trillade in på ett creperi som gav våta drömmar om chokladsås och banan. Vi åt en massa god mat och skötte hushållet på 11 personer helt perfekt. Kan det bli bättre? Nope.

Vi började veckan med en övernattning i trädkoja på Kneippbyn och sen en heldags bad och bus...

Sen kom vi till vårt hus och hela gänget var samlat... Några sköna dagar på Tofta blev det.

Lite afterbeach...

...och mycket poolbad!

En ljuvlig morgonpromenad med barnen...

Visby...

Och mer stugmys...

En kväll åt vi helgrillat lamm och njöt av utsikt, musik och livets härlighet...

Den regniga dagen tog Crille och jag de stora barnen på grottäventyr...

Smågrabbsen fick ett eget party!

Mina hjärtan stormtrivdes hela veckan..

Och vi avslutade Gotland som vi började... med Kneippbyn!

To be continued....

7 år

Sju år sedan vi blev man och hustru. Den 24e juli 2004 ligger på min topp 3 lista av dagar i livet.....

Jag älskar dig!

@home

Vi är hemma igen och jag skulle kunna blogga om en fantastisk semster men en dag som denna går det inte....
Alla tankar går till ett drabbat Norge och alla anhöriga till de alltför många offren. Jag är så sorgsen... och arg. Men det hjälper ju ingen.....

Godmorgon underbara dan före dan...

Så rullar semesterdagarna vidare. Vi njuter verkligen av varje dag och nu är dessutom vi lediga alla fyra vilket gör lyckan total. Idag är det dan före semesterresa och den kommer ägnas åt en massa packande och fixande... men först frukost på stan tillsammans med Pernilla!

Helgen i Halmstad var HÄRLIG och allt vad man kunde hoppas. Bästa tjejerna i den piffiga husvagnen som kan få vem som helst att överväga campinglivet, lunch i Halmstad, snabbshopping, en GRYM afterbeach med sol och stämning och sen drinkar och rolig uppladdning utanför husvagnen innan vi gick ut. Dansade en hel del och tittade på denna enorma cirkus som befann sig på Tylösand..... Strax före tre och efter en lång strandpromenad slog Linda och jag ner våra huvuden i dubbelslafen i husvagnen. Vaknade till solsken och fick några timmar på stranden innan vi åkte hem. Batteriladdning bigtime!

I veckan har vi softat. Gått på stan hela familjen och två av oss blev snygga i håret. Haft Karin ochNicke här på lite vin under myggnätet. Nicke, Lissan och barnen har varit här och ätit middag och badat. Igår var vi bjudna på GOD grillmiddag och Jocke och Kajsa... Vi går ner och badar när vi har lust och har det väldigt bra!

Men idag... in med en högre växel och ordna allt! Jag tror det blir en fantastiskt semester!

Livet är en fest

Just nu är det mycket egotid för den här morsan! Väskan står packad och strax kommer Linda och hämtar mig för en helg i Halmstad. I år joinar vi kollegorna och vännerna Pernilla, Pernilla och Ciccie på deras årliga tjejweekend på Tylösand. Piffig husvagn, skratt, after beach, bubbel och party....

Veckan har bara bestått av ljuvligt sol och bad med mina smågrabbar och vänner. Varberg i tisdags, Hovåsbadet i onsdags med Viktoria och Hugo, badsjö på hemmaplan med Karin och barnen i torsdags... som följdes upp med en kväll på stan för Karin och mig. Då, när sista bussen gick hem, kändes det som en helt perfekt idé att åka hem till Karin och dricka drinkar..... igår kändes den idén sådär. Men kul och härligt att få prattid med Karin utan våra fem barn! Dessutom konstaterade vi att vi har 10-års jubileum i år! 10 år sedan vi satt där på Peadgogen och fann gemensamma nämnare och det bara sa klick! ;-)