Sveriges bästa film


Godmorgon söndag!

Klockan är fem över nio och sängarna är bäddade, några av tänderna är borstade och jag dricker min andra kopp kaffe. Mysig morgon... Vågar nästan inte säga det högt men Villen sover så mycket bättre just nu. Behövde bara vakna en gång i natt när han ropade "Mamma! Apan? Mannen?" Men när han fått allt han bad om... mamma, apan och nappen så sov han gott resten av natten. Och jag med.

Igår såg Axel och jag äntigen hela Ronja efter att ha läst ut boken på kvällarna. Han är inte så tuff när det gäller tv och film men nu besegrade vi både helvetetgapet, grådvärgar och vildvittror och nu sitter han och ser den igen. Jag tror att det kan vara den bästa svenska film som någonsin gjorts men bättre än filmen är ändå boken!! Jösses! Jag läste nästan varje kväll med en gråtklump i halsen eftersom boken är så fullproppad med kärlek. Det såg man ju förstås inte som 6åring 1983.... Lika genial nu som då... Love it!



Idag är Henrik ute på vårens premiärfiske. Axel ska på kalas och jag och lillebror får snällt hänga med eftersom Axel inte känner så många på Olivias kalas.

Härlig söndag på er!


Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh det är en så magisk film! Jag var otroligt rädd för grådvärgarna som liten så det var modigt av honom :)

Inser nu att jag inte läst boken, måste åtgärdas! Tror dock inte att jag orkar tills min grabb är stor nog för att uppskatta den;)

2011-04-07 @ 19:01:30
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0