Me and my bike!


Jag blev med cykel idag! På bästa vis...det var ett sjukt bra pris och det krävdes en kämparinsats. En sådan där liv och död rusning in i en stooooooooor sportbutik med massvis av reaerbjudanden. Alla cyklarna var slut på ungefär 4 minuter och jag var en av de lyckliga! Trots att en pensionär slet den första jag greppade ur händerna på mig. Men nu äger jag äntligen en cykel igen och oj vad jag ska cykla med Ville där bak i sommar!
Dessutom tog jag sen en runda i affären och ledde med mig min cykel (det gick ABSOLUT inte att släppa den för en sekund) och lyckades roffa åt mig en bra sovsäck, ett par snygga skor till Henkan, och ett par träningstights till mig. NÖJD NÖJDARE NÖJDAST!

Dessutom har jag haft ännu en strålande eftermiddag i världens bästa bostadsområde. Hämtade smutsiga soldoftande barn, hängde på gatan med ett gäng föräldrar och drack kaffe när barnen lekte innan grann-Anna gräddade pannkakor till mig och mina barn som vi åt på en solig altan med sjöutsikt som vi ibland glömmer att njuta av. Som om inte det var nog orkade jag röja och ta hand om all tvätt innan barnen slocknade så nu är kvällen min så länge jag orkar. Väntar på Henrik som är ute och fiskar... men han borde väl komma så snart fiskarna gått och lagt sig.

Imorgon är det fredag och vi ska odla och städa och äta ekologiskt på jobbet. Sen ska jag hämta mina barn så snabbt jag bara kan för att njuta av eftermiddagen. Så snart Henkan kommer från jobbet ska jag nog ut och cykla!

Ett enda litet moln på min himmel idag.... jag missar den engelska bröllopsyran på tv.





Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0