Det går upp och ner...


Febern alltså. Ena stunden känns han frisk och vill leka i vårsolen men nästa stund yrar han efter mamma och somnar klockan fem... Fjärde dagen med feber. Stackars liten. Och stackars mig lite... Natten var ett enda långt mammaropande trots att han låg så nära att han lika gärna kunde legat inne i min mage igen.

Igår hade Henkan bjudit in oss och ett gäng andra till Jockes och Kajsas underbara nya hus för grillning... Det blev jag och Axel som fick gå. När Villen somnat kom Henrik och gjorde oss sällskap. Jag vet att jag sagt det många gånger men jag måste få säga det igen. Livet hade inte varit detsamma utan våra vänner så nära! Jag älskar att det är opretantiöst. Bubbligt. Enkelt. Spontant. Avslappnat. Jag älskar att se våra små bekväma och nöjda tillsammans. Det är en lycka att ha er i vårt liv så nära!


Idag blev tyvärr ingenting som vi hoppats. Johanna och Elis kunde förstås inte komma och det känns supertrist.
För mig blev det träning med Linda och sen en sväng till familjedag i Arken med kaffe i solen och loppis. Köpte ett par rollerblades till Axel för 40 kronor, några spel och en hel påse med plastmat till Villens nya kök.
Fyndigt!

Nu är Henkan och Axel på blåvitt och Vilmer har som sagt somnat redan!! Jag har ätit grekisk sallad och tagit ett glas vitt vin och nu ska jag röja inför veckan som kommer...

Jag ser framemot en ny semestervecka med det här gänget...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0