Bästa tiden...


Mitt lov var så härligt fullspäckat med fart, vänner, mat, vin, sol och andra härliga saker så det går knappt att beskriva!

Stockholm var toppen. Ditresan var en tågresa för bra för att vara sann. Ville sov mellan Alingsås och Stockholm. Axel satt i sätet framför och när han inte spelade DS eller såg på film så pratade han med kvinnan brevid... Hon tackade för sällskapet när vi kom till Stockholm, jag tackade för tålamodet.... Själv läste jag skvallertidning och drack 4 koppar kaffe. Det är de små stunderna....
Väl framme blev det inte mycket ro med fyra sprallkorvar och två vänner som mellan alla matningar, trotsattacker och blöjbyten försökte hitta lite prattid. Men det vet vi att vi får när vi ses nästa gång... ;-)
Vi hängde i solen. På altanen, på Skansen, på lekplatser.... Grillade, drack vin och somnade tidigt.
Hem resan blev låååååååååååång. SJ visade sig inte från sin bästaste sida men hanterade det ändå bra. Tågresan kunde slutat i ett mammabryt men min snälla man körde och räddade mig i Vårgårda precis när bullarna tagit slut och Ville slängt en plastleopard på en farbror på tåget.




Småttingarna

 

 

 

Kompisar!


Skansen på våren var härligt!



Hemma på långfredagen ganska många timmar försent åkte vi vidare till Henriks syster men familj. Mer grill, sol, vin, godis och en mysig mysig sleepover på loftet.

Kusinmys på morgonen
 

På påskafton hade haren kommit och Villen gjorde godispremiär. Vi påskklädde och sminkade våra små kärringar och gubbar och åkte förbi Henriks mamma.













Vidare hem och packa picnickkorgen innan vi mötte Karin, Nicke och barnen för att se på en påskbrasa... som nästan hade brunnit ut men vi fick en urmysig solskensstund vid Delsjön. På kvällen blev det påskmiddag hemma hos oss. Satt ute länge, letade semesterhus, tog fram Diskussionskort för föräldrar men upptäckte att vi var för lika för att det skulle vara spännande... På natten tog de två av tre barn och promenerade hem. Saga sov över i Axels rum.

Vid Delsjön




...och lite äggmålning!
 

Påskdagen var stora förrådsstädningsdagen. Urk. På kvällen..........grillade vi! Crille och Linda kom och gjorde oss sällskap.

På Annandagen andades jag djupt och försökte förtränga att lovet var över......

Förfase er inte över tempot. I love it... även om jag inte direkt var jättepigg när veckan var över. Däremot fullladdad av gladenergi!

Nu njuter vi vidare. Går inte in förrän vi måste. Bästa tiden har precis börjat!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0