Godmorgon!


Ny vecka och tyvärr en nyförkyld bebis!! Blev han inte precis frisk från den förra? Men man ska ju hinna med många förkylningvirus det första året för att klara sig bra senare. Det har ju stämt på Axel som hade ett snorigt första år men var ett friskt barn vid dagisstart senare...

Igår var en skön dag. Axel hade en kompis här. Jag och Henrik städade, fixade våfflor och bara mös. På eftermiddagen kom svärfar med familj hit tillsammans med Christine, Johan och Nellie. Vi åt härligaste husmanskosten och chokladpudding medans barnen mest gjorde kanonkulan i sängen. På kvällen sov en snorig liten i min famn och jag och Henrik såg första avsnittet av danska Livet på Lärkevej.... I like! Tjusig serie som dessutom har en tjusig dansk i huvudrollen...
På det uppfylldes jag av en galen längtan att åka till Köpenhamn...  och inte då på grund av den tjusiga dansken utan bara för att jag ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR Köpenhamn. Tur att Anna väntar en självständig liten tjej vilken dag som helst så att vi snart kan boka höstens resa ;-)

Idag var det tänkt att jag skulle träna men jag måste känna av lillemans humör innan jag ger mig iväg. Axel behöver lekrummet på gymmet lika mycket som jag skulle behöva träna men frågan är vad Ville orkar med??? Att hoppas på att han sover vore som att hoppas på jultomten imorgon..........................

Idag är det två månader kvar av min föräldraledighet. 10 månader hemma har gått galet fort men jag har njutit och tänker njuta av varje dag som är kvar. Att det dessutom väntar en resa, en lång sommarledighet och sen en ny spännande tjänst till hösten gör det bara lättare att njuta!

Ha en härlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0