Jag vill inte att sommaren ska ta slut!


Jag älskar semestern! Vi har haft en ljuvlig dag på (i?) Marstrand med vår andrafamilj Crille, Linda och barnen. Badat, slappat, ätit glass... På semesterna kan Axel vara ute och bygga koja med sin dagiskompis Tilda trots att klockan är halv nio. På semestern kan jag ta ett glas vin för femtielfte dagen i rad utan att få dåligt samvete. På semestern har Henrik tid att gå ut och dricka öl med grabbarna... eller gubbarna. På semestern är det till och med roligt att tvätta och städa... iallafall lite.

Men jag peppar mig hårt. Det ska bli kul att jobba och det är sanning. Ny utmaning. Stor utmaning. Men det ska bli spännande och roligt. Kanske inte lika roligt som semester...

Imorgon ska jag gå ut på Lilla Linné med Pernilla! Det kan man göra även när det inte är semester... men med färre glas vin på en torsdag ;-)

Nu ska jag ropa Kolikok och se om min son kommer fram ur skogen. Den minste parveln har somnat efter en hård utflykt. Han går som en galning med sin vagn här hemma nu. Henkan satsar på att han går den 8 augusti. Jag tror den 2a september.

Kan inte SMHI bara ha lite mer fel... låt solen skina imorgon också!!! Snääääälla.








Igår var det Axel som fixade förrätt hemma.
Det blev grillat bröd med grillkrydda, basilika och morötter. Han är en talang min son!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0