The perfect day?


Det här hade kunnat vara den perfekta dagen att föda barn på. Bäst före datum har inte ens passerat och jag vill verkligen att vår bebis ska komma! När vi väntade Axel så var jag
1 - inställd på minst någon vecka över tiden
2 -  fullbokad i almenackan fram till BF
...och sen kom han. Oväntat någon vecka tidigare än beräknat. Nu är den hans fel att jag redan har börjat vänta!

Men det är väl såhär det ska vara. För någon vecka sedan var längtan inte så här stark. Nu är jag mer redo men fortfarande smått livrädd.

Hur mår du sa barnmorskan.
Jo jag mår bra men jag är feberhet på kvällarna, det känns som om jag har svår urinvägsinfektion och sover värdelöst men annars bara bra svarade jag
Då är din kropp redo för förlossning sa hon.

Är du redo bebisen så kör vi!
Axel ropade till magen i morse Kom uuuuuuut! Vi vill träffa dig!

Nu njuter vi av lördag tillsammans. Axel har precis bytt spindelmanpyjamas mot Lucky Luke outfit och jag går i myskläder. Henrik är borta och hjälper Crille. Dags för lite lunch, ett bad. Senare ska vi till Lissan för att fira födelsedag med fika. Efter det vidare till Ander och Emma för att kika på deras nya hem...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0