Svindumt!


Ryktet gick från i fredags att det var u-landsvarning på mottagningen här då det var vaccinering för oss under 40 år... Först till kvarn, långa köer, arga människor...
Jag kom ju som sagt försent för att få en av de 200 doserna. Så idag satsade jag! Ställde klockan på 06.45. Drog upp Vilmer ur den sötaste bebissömnen och gav mig ner i mörkret. Var på vårdcentralen 07.30 och tog nummerlapp. Räknade snabbt att det var ungefär 40 personer som satt och väntade på att klockan skulle bli 08.00
Strax efter 8 kunde jag nöjd och vaccinerad lämna vårdcentralen som nu var proppfull med folk!!

Nu ringde Linda... På vårdcentralen är det helt öde och där finns en massa svinisvaccin kvar!! Typiskt!

Ja ja... nu fick jag känna på hur det känns att vara påklädd före klockan åtta. Det var ju ett tag sen... ;-)  

Nu har jag ätit slarvlunch... Weetabix! Det är sååååå gott. Åt det när jag var liten och återupptäckte det alldeles nyss. Små höbalar som blir geggiga om man inte äter jättefort! Jag väntar på att Vilmer ska vakna i vagnen utanför så att vi kan hämta storebror och åka vidare ner till Karin och barnen. 
Det är TUR att vänner finns nära när november regnar bort...

Jag är jättesugen på att köpa julklappar och jag har 175 kronor kvar den här månaden... hur ska det gå ihop???







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0