Bloggtema


Efter 10 har bloggtema den här veckan... Blondinbella sa pecis att det är tjejer med skilda föräldrar  och som vill bli sedda som bloggar. Mina föräldrar är lyckligt gifta och jag rodnar lätt när någon som inte står mig väldigt nära berättar att han läser här. Undra då varför jag bloggar????

Brevid mig ligger en vacker kille och studerar med skelande blick sin högerhand. Jag dricker latte och väntar på att Anna ska komma till oss. Det var en halv evighet sen vi kramades och pratade loss så jag lääääängtar! Jag ska gosa lite med hennes mage där en färdigbakad liten polare ligger och lurar.

Helgen var toppen! I fredags kväll var vännerna Karin och Nicke här på middag. Alldeles för längesen! Axel och Saga lekte som de bästa bästisar från 18 till midnatt och vi vuxna hade lika trevligt som vanligt.
Lördag och kalas för min fina farmor som fyller 85 i dagarna. Familjen, kusinerna, alla ursöta kusinbarn och en väldigt mysig kalasdag.

Igår firade vi den bästa pappan jag någonsin kunde fått till mina gossar med hjärtsmörgåsar, kaffe, teckningar och en ny namnberlock till hans halsband. Nu har han båda sin skatter runt halsen. Myset avbröts abrupt när jag plötsligt hittade ett litet djur i Axels rum som jag TROR var en pälsänger. Gaaahhhhhaha! Äckligt! Startade en storsanering och stortvätt för att utrota eventuella äckelpottor. Städningen blev ett rumsprojekt och halva dagen ägnades åt ommöblering och ombyggnad av Axels säng och skrivbord. Min energi dog halvvägs men bra blev det och vi hittade inga mer smårdjur.

Senare gick vi hem till Crilla och Linda där Henrik hjälpte till med tapetsering. Linda och jag försökte hålla två supertrötta barn på humör samtidigt som vi lagade middag. Det är en lyx att ha goda vänner nära!

Den här veckan fasar jag för två vårdcentralsbesök.... vaccination för Axel och efterkontroll (fyyyyyyy) för mig.
Jag ser framemot besök av Johanna och Elis som kommer på torsdag!


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0