Nästan som fredag igen...


Sådärja. Arbete i lagom dos. Det var inte alls så farligt som jag hade förställt mig. Det var inte roligt att titta på klockan en gång i timmen i natt eftersom jag var rädd att försova mig. Det var inte roligt att gå in med klappande hjärta i en ödslig skola. Det var INTE roligt när det klappande hjärtat snabbt utbyttes mot ilska i hela kroppen över världens stökigaste fritids!! Inte ok! Fick ägna en och en halv timme åt att städa upp efter de som jobbat förra veckan. Tack för den starten!!

Men sen tände jag ljus, gjorde kaffe och dukade fram frukost åt den lilla tappra barnaskara som var där idag. Då kändes allt riktigt bra igen. Sen kom Pernilla och då blev allt precis som det ska vara ;-)

Hemma fick jag en lektion i positivt tänkande innan jag åkte och handlade trettondagsaftonsmiddag till mig och Axelsson. Henrik stack iväg för lite beachvolley och middag på stan. Jag fick tyvärr tacka nej till en middag hos Pernilla eftersom jag bedömde att Axel var för trött för det... Det verkar som om jag fattade rätt beslut... 18.31 somnade han till filmen vi hyrt. Han har tydligen lite att ta igen efter det här lovet.
Innan åt vi iallafall supergod papardelle med svamp, biff och senapssås. Jag börjar bli riktigt bra på att laga mat! ;-)

Nu ska jag kura ihop mig och se filmen som jag har hyrt... antagligen en riktig ångestrulle.
Nyttig behöver man inte vara förrän EFTER trettonhelgen.... eller hur?

Det ska bli skönt med lite ledigt imorgon...



My darling!


Killarnas dag... Axel och Johan
 

Bästa kompisar!


Christine








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0