Min sjukt långa kväll...


Hämtade Axel och handlade lite och blev tokyr och svettig av den lilla utflykten (inget jobb imorgon alltså). Lagade blomkålssoppan som till och med Axel gillade och stekte pannkakor som aldrig riktigt hittade rätt värme i stekpannan. Fick nödvändigheten av mitt löfte bekräftat när Axel ringer min mamma och lyckligt säger "Vi gör EEEEEGNA pannkakor. Vi har inte köpt dem!"
"Jahaaa. Ni har köpt färdiga någon gång?"
sa min mamma. Ja någon gång.

Sen åt vi. Sen lekte Axel ensam så bra som han inte gjort på hela lovet. En dag på förskolan och han sitter inte längre som ett plåster på min kind! Sen pratade jag LÄNGE med Karin. Axel låste in sig i badrummet för att leka och jag fick länge länge försäkra mig om att legoräddningsbåten INTE varit på räddningsaktion i toalettstolen. Men han är ganska dålig på att ljuga så jag tror att han bara hade lekt i handfatet. Efter en nyponsoppaolycka i soffan somnade Axel och jag sjönk ner i soffan lätt febrig för att se Guldbaggegalan. Konstaterade sorgset att jag bara sett en endaste svensk film på bio 2008....... och den fick inte en enda bagge.
Men Cecilia Frode var asrolig, Josef Fares bedårande och Eva Röse lika vacker som vanligt. Och jag och Johan Glans...... vi är ju bara SÅÅÅÅ tajta ;-)

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova mig frisk....

godnatt puss!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag längtar efter dig med!

Jag är också sjuk...jag har lunginflammtion men jag har inte tid att vara hemma...det är ju värsta tiden just nu så jag sitter tappert här fullt drogad med penicillin, alvedon, ipren och lite slemlösande, min bästis är det nya nässprayet från otrivin - fantastiskt nässpray!

Jag ska följa ditt exempel med maten...jag har ju en sån mat-kinkig kille hemma...men nån gång måste han ju börja äta annat än korv och köttbullar...



puss o kram - krya på dig



Anna

2009-01-13 @ 08:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0