Ett försenat löfte..


Okej. Jag gör det. Jag lovar något inför 2009. Jag ska bli bättre på att laga riktig mat!! Halvfabrikat får i fortsättningen missbrukas i undantagsfall. Jag tänker inte sätta ribban högt. Bara högre än idag. Målet är att inte Axel (och vi andra förstås) ska äta så mycket halvfabrikat. Ett mål på vägen är att jag lär mig laga mer mat. Dessutom är jag helt övertygad om att jag kan sänka matkostnaderna som är ganska höga i vår lilla familj (ja det är DYRT med färdig fiskgratäng och stekfärdiga köttbullar). Så jag gick in på recept.nu, klickade i snabbt och billigt och har printat ut en hög med recept som ska bli min vardagsmatlagning.
Jag hör redan Henrik hålla sig för gapskratt åt min entusiasm trots att han inte vet om vilket underbart löfte jag precis givit!! Skratta bäst som skratta sist när jag sänker matbudgeten med 1000 spänn i månaden! Men okej.. han känner mig och vet att det jag precis lovat är som att lova att sluta röka för en storrökare....

Wish me luck.... det lär jag behöva!

(Idag.... trots sjukdom... blir det Soppa med blomkål och curryfräst äpple. Mest för att det var det jag hade hemma men ändå. Pannkakorna får bli till efterrätt!)

Kommentarer
Postat av: H

Trist att du är sjuk!

Krya på dig lilla vän och lycka till med matlagningen! Satte själv det som mål detta året men delar av det föll när jag var i affären igår! Kram H

2009-01-12 @ 17:17:13
Postat av: pernilla

Oj det var ett bra löfte. Kanske ska sno den idén?? Fast både jag o Magnus är rätt taskiga på matlagning från scratch.

Krya på dig gumsan

2009-01-12 @ 17:54:16
Postat av: Lissan

Å Karin! Bra löfte! jag hakar på dig! Framförallt vill jag laga nyttigare mat! Man får göra så gott man kan, men jag ska absolut kika in på receptsidan du länkat till!



Kram Lissan

2009-01-12 @ 20:28:04
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: M.

Kan ge ett boktips som motivation till matlagningen. "Den hemlige kocken". Garanterat att den inte gör dig sugen på halvfabrikat eller annan fabrikstillverkad mat..... Förmodligen den äckligaste bok jag läst!!! Men klart motiverande för din sak!!!

2009-01-12 @ 23:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0