Vi bakar!


Andra omgången muffins är inne i ugnen!

Axel: "Pappa. Kan vi inte baka muffins?"
Henrik: "Jo jag hörde att du och mamma skulle göra det sen."
Jag: "???????"

Tack. Så muffins blev det. Både med choklad och med äpple och kanel (..eftersom inte Axel äter choklad..)
De lär inte bli i närheten av Maries mumsiga Bailysdrömmar eller Pernillas smarriga kladdisar men ändå...
Frågan är om den lille bagaren är vaken när de kommer ur ugnen?

Köpte en klänning idag. Redo för Nobelfest? Nyårsfest? 30årsfest? Fackligt möte? Rastvakt? (med gul väst över blir den kanon!) Whenever! Och nu vet jag var Silvia och de andra köper sina klänningar... Ubbhult ;-)

Det var ingen trevlig natt. Elaka drömmar och en nerkissad dubbelsäng. Två halvsovande föräldrar som irrar runt och byter lakan och en ledsen mardrömsskrämd Axel. Hoppas på skönare sömn i natt.

Fotbollsgala ikväll... ett år satt jag och Karin i Scandinavium, gravida och tittade på alla snyggingar som åt och drack. I år blir det muffins, te och en fotbollssvettig (!?) man i soffan.

Muffinsen...


..bagaren..


..och klänningen!


Undra om jag ska ta med några till jobbet..? Fika hör till varje arbetsdag just nu...

Nu: röja köket och koka te.

puss.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken jättefin klänning, härliga muffins och fantastisk bagare...



Saknar er.



puss

2008-11-18 @ 15:28:22
Postat av: Karin

Om du bara visste vad jag längtar efter er!

2008-11-18 @ 18:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0