Kan Maj få mig att svettas?


Sitter träningsklädd och ska snart möta Karin för att träna. Vår vanliga torsdagsinstruktör är ledig och ersätts av Maj! Karin har dömt ut henne på förtid på grund av namnet men vi ger henne en ärlig chans att få oss att svettas.

Jag har jobbat bra idag. Jag säger inte att det var bra på jobbet men jag är nöjd med mig själv. Dagens enda svordom kom när jag skulle ägna min sista planeringsstund åt att kopiera och ALLT papper var slut. På vilken skola med typ en miljon barn och nästan lika många vuxna tar kopieringspapperet helt slut? Min skola.

Imorgon finns det hur mycket som helst att vara glad för...

Pernilla är tillbaka.
Det är fredag!
Fredags betyder fredagsfika..
.. och inte potatisbullar till lunch...
...och kollegor på fredagshumör...
..och fredagsfilm...

...för att på hemmaplan fortsätta med..
(förhoppningsvis) fredagsträning, fredagsvin, fredagsmiddag och fredagsmys.....

Ett liiiiiiitet litet moln skymmer fredagshimmelen och det är att jag ska besiktiga bilen imorgon bitti och därför måste jobba till 17. Men jag planerar för ett stopp på McDonalds för kaffe och bagel innan jag sätter mig i kön till besiktningen och då blir det genast lite mysigt.

Jag blir lycklig när barnen sjunger "Mössens julafton". Axel sjunger "När nötterna blir långa..."

GRATTIS till två fina kollegor som fick en liten dotter i morse. J chockade oss med beskedet att hon vägde 5600 g... vilket visade sig vara 3800 g!!? Hon är inte matteläraren i det förhållandet. Längtar efter att se den lilla!

Vår helg är alldeles oplanerad.... ni vet att det får mig att kallsvettas ;-) Henrik har inte jobbat helg på snart 2 månader! Nu vet vi att det finns en period då det är lugnt på hans jobb. De bästa månaderna på hela året... oktober och november. Från den 28 november till den 23 december ser jag inte honom alls... så tillhör han alla julbordsglufsare.

Nej... Karin och Maj väntar. Hoppas på träningsvärk.

Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Anna

Duktiga ni är som tränar.

Jag har haft min första "date" med min nya PT idag...jag har fystestats, styrka och kondition och vägts och mätt fett..och skelett...nästa vecka kommer domen och mitt nya träningsprogram..nu jävlar ska jag bli snygg! :o)



Hoppas du får en fantastisk fredag och helg.

Jag har väl aldrig längtat så mycket till måndag som nu...Gustaf kommer hem från sin 10 dagars trip till USA då...det är lite svettigt och tålamodskrävande att vara själv med mitt "NEJ/INTE-monster"

Saknar er, puss på killarna



Anna



puss o kram

2008-11-13 @ 20:12:17
Postat av: Annie

Skönt att läsa att 5600 var fel. Höll på att trilla av stolen när jag fick sms:et!!



Hoppas allt är bra med dig!

kram

2008-11-13 @ 21:08:45
URL: http://anniestankar.blogg.se/
Postat av: pernilla

Hahaha, vilka nötter?? Gud va kul!

Potatisbullar, nej tack!!!! Vad blir det för gott imorgon??

Hoppas på god fredagsfika. Är fortfarande jättebesviken över att missa Maries cupcakes.

Ses imorgon o hoppas Maj var toppen. Det lär väl märkas=)

Kramar

2008-11-13 @ 22:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0