Pulka på bågarna och specialmassage

Japp. Det är min härliga dag! Jag och Axel begav oss till en pulkabacke för att fira Julia som fyller 4 år idag. Korvgrillning, minitårta och pulkaåk i världens fart över "bågarna" (läs: guppen).
Sen åkte vi vidare till Anna och Magnus för att se deras nyinköpta (hrrmm... december) hus. Anna bjöd som vanligt på fika utöver det vanliga (nygräddat hembakat knäckebröd och kaffe med kardemumma) och vi fick en skön pratstund eftersom Axel adopterade Magnus och tokbusade med honom i en och en halv timma. Vårt prat tar ju aldrig slut så det är tur att vi får fortsätta på söndag då Anna ska få sin födelsedagspresent på Hagabadet.

Hem, lämna sonen och bara vända för att åka in till stan igen. Dags för mig att kassera in fler sparade presenter! Specialmassage på Gilda. Heeeeeelt underbart. Det skrubbades och skrubbades och knådades och knådades i en och en halv timma och när hon slutade ville jag skrika som Axel gör när något roligt tar slut.... NEEEEEJ jag vill inte! Eftersom behandlingarna utförs av elever så pågår flera behandlingar i samma rum. Min massör(ska?) upplyste mig först om att en bystmassage (!!) ingick och frågade om jag ville ha det... när jag lite osäkert tvekade upplyste hon mig om att en kille fick fotbehandling på andra sidan rummet. Jag tackade nej.

Påsken har varit vilosam och skön. Jag har verkligen inga problem att koppla bort mitt jobb!
Snabbresumé...
Skärtorsdag - Först var jag påskkärring på jobbet och på kvällen var vi på middag hos Vicke med familj. Liiiiiiite för mycket av det goda men kul var det. Det är alldeles för sällan man dansar loss i vardagsrummet efter en parmiddag. Vet inte om Vicke håller med med facit i hand.... hihi.


Min mamma är en riktigt snygg kärring!

 
Som tur är finns det bara bilder på de små från kvällen...

Lååååååååångfredag - vaknade något slitna hos familjen G. Åkte hem och sov hela familjen i soffan framför konståknings VM. Middag hos svärfar med familj på kvällen... mysigt.
Påskafton - påskharen hade varit på altanen och Axel blev jätteglad över tablettasken som stora killar äter... till han stoppade en i munnen. Han gillar inte godis!!? Knasboll. Åkte till svärmor och Henrik trodde att han skulle tvätta bilen men svärmor och Janne överraskade och bjöd på påsklunch på Skårs Gård. Hoppas vi är lika spontana när vi närmar oss 55. Kvällen tillbringades hos min bror med familj. Mer mat, mer påskägg. Axel gjorde ett nytt tappert försök med godiset och fick kräkreflex av en klubba. 

      

Påskdagen - kändes som låååååångfredag. Vi gick till skogen med matsäck. Satt med solen i ansiktet vid en sjö och njöt. Slappade hemma med mer konståkning och tog det lugnt hela kvällen.



Sen har vi njutit en del av snön också. Mycket pulka, en och annan snögubbe och till och med en snölykta. Är glad att vi fick lite vinter... men det kom lite sent.

Nu ska jag och min möra kropp krypa ner i sängen (Va?! Mitt under Grey´s? Ja, vissa får massage, andra får se på fotboll på TV...). Imorgon ska jag jobba och det känns verkligen helt okej!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0