Midsommarregn...

Vaknade att smattrande regn och valde bort moped till jobbet innan jag slagit upp ögonen. Väl på jobbet var det inte svårt att välja bort blomsterplockning och midsommarstångsbygge mot pyssel i papper och jordgubbar i klassrummet.
Mysig dag!! Mysiga stunder!!

Efter bussresa hem ställde jag mig i den värsta Systemetkön! Visste inte att det bodde så många här och visste inte att alla andra också jobbade heldag. Men nu är Rosévinet inhandlat :-)

Här hemma har jämställdheten nästan gått till överdrift ikväll... fast om jag får bestämma så är den precis som den ska vara.... ha ha!
Henrik lägger upp mina byxor!
Det bästa är att dessutom matchen Portugal-Tyskland precis dragit igång i bakgrunden

Jag hade inga 2or i betyget högstadiet men närmast  att få 2a var jag i syslöjd. Idag tror jag att ett IG varit på sin plats.... Jag började lägga upp mina nya byxor och höll på att trasa sönder dem innan jag svor och lämnade byxor och symaskin. Efter 45 minuters meckande och trixande satt Henrik där och la upp dem.............. ("Det här är nästan som fiske... pilligt" )
Jag tror att han har det i generna... Tack älskling!

Nu - packa, bada eller se på fotboll?.... eller lite av allt.

Imorgon är det midsommar på riktigt. Konstaterade fnissandes i telefon med Vicke precis att de 4 senaste årens midsomrar inte varit några dundersuccéer...

2004 -  Firade i Henriks mammas hus med vänner och en RÄTT ok midsommar trots kyla och MYCKET mygg. Julia var nyfödd och ljuvlig...


2005 - Axel bara 3 veckor gammal och JÄTTSJUK i konstigt virus. Ställde in firande på Orust och höll på att gå sönder av oro. Satt på barnakuten hela midsommardagen...


2006 - Alla vänner utspridda på olika håll. Firade med familj hos Henriks mormor. Jag åt sjukt mycket matjesill och spydde i en svart plastsäck hela natten!!!


2007 - Firade hos Karin och Nicke och trots ÖSregn hade vi jättetrevligt tills  Axel trillade och slog i sina framtänder. Grät och var totalt otröstlig... Jag och Axel gick och la oss vid 22tiden.


HA HA HA! 2008 måste bara bli en skön midsommar! Det kan ju inte bli mycket eländigare....
Ser framemot A-torp och Johanna och Johans hus! Ska bli sååå MYSIGT!

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!
Hoppas att ni njuter av dagen var ni än är!

jorgubbspussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0