Midsommar

Ja det blev en jättebra midsommarafton! I Småland blandades ösregn med värmande solsken. Ambitionerna att ta sig till ett midsommarfirande vid någon idyllisk hembygdsgård misslyckades men istället fick jag några tappra män att bygga oss en egen stång för att sen rusa ut mellan skurarna och dansa 3 danser innan knotten hade ihjäl oss :-)
Men jag är nöjd... Axel hade både krans (säkert i 7 minuter...) och fick dansa. 

Trevliga vänner, en MASSA god mat, 2 nöjda barn och skön stämning hela dagen och kvällen gjorde en TOPPENDAG! 
Här kommer en massa bilder...

  



  
  

Bebisgos och dans...
  

Henrik har Webergrillkurs med Johan...


  

Johannas och Johans hus är helt fantastiskt och jag tror att jag bokar en semestervecka eller två där ;-) Axel fick supersnygga Converse och RL-tröja inhandlade under bröllopsresan. Axel blev glad men mamma blev gladast!!!
Tack snälla ni för presenter och en härlig midsommar!


Idag tänker jag jättemycket på min Anna och hennes lille Victor som bröt armen igår... Den tappre prinsen har opererats idag och jag hoppas att han inte har alltför ont och att hans fina mamma har en massa kraft och inte förgås av oro... PUSS PÅ ER!

Idag var det inga pigga kompisar... Jag och Axel drog på oss regnkläder och gick ut och lekte innan de andra gjorde oss sällskap på en promenad innan vi körde hem. Hemma var jag tacksam för Axels nya Piff och Puff film som gav oss en skön paus i soffan. Ikväll tog vi tag i oss själva och åkte in till stan för middag. Jättemysigt!

 

Imorgon ska vi vara valpvakter. Hero kommer till oss när Lisbeth och Janne ska till Linköping och leverera den sista valpen som ska säljas. Hero blir kvar... 

Nu ska jag kolla på det sista av Holland-Ryssland...

Godnatt så småningom!

Kommentarer
Postat av: Anna

åååhh vilken härlig midsommar!

Victor mår rätt bra. Han är jätte tapper och duktig. Han kommer nog snart lära sig att använda armen som är gipsad från handen upp till axeln!! Tur att han har lite vänsterhänta-gener... :o)



puss o kram

2008-06-22 @ 20:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0