Trötter...


Det tar på krafterna att kalasa i tre dagar. Det är hårt att omges med nära och kära och tufft att käka 7rättersmiddag med den vackraste av utsikter.. ;-)

Hela söndagen ägnades åt fix inför glöggkvällen som jag ordnat för att kompisarna skulle få fira Henrik. När jag står i köket är det på riktigt en kärleksförklaring eftersom jag varken tycker om det eller är bra på det... men chokladcheesecake, pepparkaksgrissini och saffranspinnar blev det och Henkan kom hem lycklig efter nytt gäddrekord och hann byta om innan gästerna kom. Min sms-inbjudan lockade hit hela kompisskaran! Jösses vad folk det kändes som i lägenheten. Ett år när Henrik fyllde år hade vi coctailfest med 21 personer på 56 kvadrat.... Nu var vi 17 vuxna och typ 88 (eller 8) barn på 95 kvadrat. Små barn tar mycket plats... Förstår inte när vi fick så många barn.. De flesta har en, några har två. Roligt, svettigt, smått hystersikt men mysigt blev det.
Henrik fick en leksak... eller förlåt hobbyprodukt ;-) och goda viner....

Måndag morgon och födelsedag på riktigt. Jag och Axel hade precis sjungit färdigt för Henrik när det ringde på dörren och 5 arbetskamrater trillar in med tårta och presenter. Trevligt!
Så igår kväll... middag för 2 på 23e på Gothia. VIlken middag!!! Mat är ibland bättre än.... det mesta! Vi åt sju rätter som överträffade varandra och drack goda viner till. Dessutom perfekt bemötande och underbar miljö. Tid att prata och njuta...

3 av 7...
  

Henrik (med julbordsskägg!) öppnar sin present..


Jag!


Öppning idag på jobbet var sådär efter den kvällen men det var det värt...
Nu är jag en trött och inte så aktiv mamma som ärligt erkänner att jag längtar till när Axel somnat och jag får sjunka ner i ett varmt bad. Sista jobbveckan innan 2 veckors ledigt... mysig vecka även om det här dagen inte var den bästa.
Ser framemot morgondagens fika hos Annie, torsdagens shopping och vinterkonsert och självklart fredag och avslutning! Sen...... ledig!

Idag tänker jag på min älskade vän och skatt som kan behöva all kraft och styrka den närmsta tiden... Jag vet att du fixar det hjärtat och jag finns här när som helst du behöver mig.... Önskar jag kunde vara lite närmare och stötta dig i vardagen.


puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0