Ledigheten har börjat!


Min 16 dagar långa ledighet börjar idag.. Tror inte att det kommer kännas ordentligt förrän efter julafton. Idag känns det mer som en vanlig härlig lördag. En lördag som jag bestämt mig för att tillbringa till större delen i myskläder hemma. Stormbyar, ösregn och 4 grader lockar inte till något annat. Men lite innebandy klockan ett och ett julgransinköp har jag också bokat in.

Gårdagskvällen var jättemysig! Åt massvis med god sill, lax... och sen sparade jag resten av utrymmet till dessertbordet. Tryfflar, praliner, mintkladdkakor... GOTT! Men sillen vinner alltid! Axel åt köttbullar, älgkorv, LEVERKORV och vindruvor. Han är inget gottegris direkt... Våra två rackarungar fick absolut godkänt. Axel räknar hela personalstyrkan som sina bästa polare och känner sig sååå hemma på Hällsnäs. Men visst blossade kinderna lite generat på mig när jag hittar dem i famnen på en snygg kille i kostym som helt oskyldigt varit på väg in på toaletten men istället busade sig svettig med två ungar som kallar honom för Bajsmannen!!! Efter några timmar hade de bekantat sig med hälften av gästerna.... på mer eller mindre bra sätt. Jag, Pernilla och Linnea njöt av mat och sällskap...
 
Pernilla med sina tjejer


Jag


Axel njuter av efterrätterna...


... och Olivia likaså.


Pernilla och Linnea

Pernilla och jag




Kommentarer
Postat av: pernilla

Skulle kunna äta lite mer sill nu!!

Tusen tack för mysigt sällskap igår.

Ses om en liten stund. Hoppas mästerkocken mår lite bättre idag=)

Puss

2008-12-20 @ 12:31:17
Postat av: Karin

Jag med! Den med pepparrot.. mums! Tack själva! Love you.

2008-12-20 @ 16:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0