Jag - en levande brandfara!


Onsdag och helt säkert den här veckans hittills bästa dag...
Eldsvådor och tårar i pepparkaksdeg är nämligen inte de sakerna som gör mitt liv fantastiskt.

Idag var det Nobelfest för de små! Underbara prinsar och prinsessor och några fröknar som försökte förgylla festen med snygga brandmän (bye bye 7000 kr...). Igentligen var det bara så att vi skulle festa till det lite med rejäla tomtebloss i Bigpacket vilket såklart utlöste brandlarmet... hoppsan.

Men den lilla rökutvecklingen var alltså inget mot måndagens eldande!
Felet var mitt och det var dessutom inte bara ett fel jag gjorde...
Fel att försöka pyssla i helklass när P inte var där. JÄTTEfel att missa att ett värmeljus fortfarande brann på ett bord.
Silkespapper brinner bra. Bättre än näver. Jag släckte elden med hjälp av komposthinken fylld med vatten.
Lite skakig efteråt men mest irriterad på mig själv. Ingen skadade sig. Bordet blev lite brännt....
Inte alla indianer i kanoten, chipsen i påsen eller hur var det Johanna......???? My god.
Inte så konstigt att den här hängde på min arbetsplats nu på eftermiddagen...


(Bild stulen från Erik)

Igår....... en dag inte värd att kommentera.

Vi har bakat här hemma. Lussekatter och pepparkakor i massor. Beundrar min sons tålamod och skicklighet.





 


"You are my sunshine, my only sunshine.
You make me happy, when the sky is grey..."

Eftersom jag inte kan visa några kort på alla fina barnen får ni se hur vi vuxna firade Nobeldagen...

Nobelfina fröknar...


Pernilla och Ronny


Ett fyrverkeri värt några tusen...


Pernilla verkar tycka att jag tog lite mycket glass.....


Nu sitter Axel i badet. Ser framemot att mysa med honom till Bonde söker fru för att sen njuta av Grey´s, glögg och tända ljus...

Härliga onsdag...






Kommentarer
Postat av: Marie

Precis när jag kollade efter ett nytt inlägg så fanns det där.. det var på tiden!!!

Hoppsan.. har missat några händelserika dagar på jobbet =)

Din son är så fantastisk charmig.. hans ögon kommer glädja många flickor ;)

Kram

2008-12-10 @ 19:22:21
URL: http://missmlovely.blogg.se/
Postat av: Karin

Marie - Saknar dig där!! Krya på dig.

Tack... han gör sin mamma lycklig hela tiden!

puss och kram

2008-12-10 @ 19:39:08
Postat av: pernilla

Hahahaha!!! Ja det ser faktiskt ut som om jag kollar in din glass. Gu´så dumt!

En mysig dag på jobbet ialla fall. Nice!

Snart.....Grey´s!!!

Pussar i massor

2008-12-10 @ 20:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0