En drömlördag...


En drömlördag för Axelsson! Är han lycklig så är jag det också så därför blev det en riktig bra dag för mig också!
Just nu, när det knappt har ljusnat och det är andra advent, sitter jag med en liten klump i magen för att Henriks väckarklocka ringde halv åtta vilket såklart betydde att han inte skulle hinna äta frukost med oss.... suck.
Men men... så är det. Henriks mål för dagen - att hinna hem och dricka glögg med oss ikväll. Mitt mål - hålla mig vaken tills han kommer hem....
Drömlördag alltså...

Vi började dagen med lite blåbärsoppa.........


Efter frukost susade Axel och jag iväg för att fixa lite ärenden. En födelsedagspresent skulle köpas och en liten julklapp. Lunchade i korvkiosken innan vi mötte vår granne Anna som bjudit med oss att besöka Robbans jobb...inte vilket jobb som helst utan.... BRANDSTATIONEN! Axel fick sitta i brandbilarna, åka ambulans med blåljus, se Robban åka brandstång, spela innebandy i gymmet, åka med i brandbilen och till och med åka upp i stegen 30 meter upp i luften. Jag kan erkänna att till och med mina ben darrade lite (och  jag brukar aldrig känna av höjder...) när vi var högst uppe. Axel var lyckligast i världen och inte ett dugg rädd!  Tack snälla omtänksamma underbara grannar!

  



 





   






Efter det ljuvliga studiebesöket så åkte Axel och jag in till stan där miljoner människor julklappssvettades.
Vi mötte Johan, Johanna och Emelie och gick till Joe Farellis för middag. Supergod pizza, mysigt sällskap och en son som skötte sig exemplariskt... jag var lyckligast i världen!

Vidare till Liseberg som alltid är fantastisk vackert i jultid... men oj så trångt. Vi höll oss med i barnområdet, vann en liten nalle, försökte vinna en tomte, Axel åkte Kaninresan med Johanna och Kaffekoppen med Johan. Mysigt...
Axel och jag avslutade med Sagoslottet innan vi packade in oss och åkte hem.
Hemma kröp två trötta ihop i soffan och somnade snart...



  

Har längtat efter er!


Johans dotter Emelie och Johanna


Johanna och jag



Sagoslottet


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0