Dan före dopparedan..


Redan här... dan före dopparedan. För första gången på många år är vi själva hemma. För att Henkan varit sjuk? För att vi behövde det? Tänk när vi stöpte ljus 12 personer i vårt lilla kök... Eller pysslade änglar... I år är vi bara tillsammans med varandra och alldeles nyss somnade den mest spända killen i världen. Han ville absolut inte sova i sin säng eftersom han vet att tomten kommer inatt... Kanske är det i år han tror som allra mest. I år kan ingen få honom och tro något annat än att tomten finns. Lite orolig är han för att inte tomten ska kunna komma hit utan snö.
Men jultomten kommer ändå har jag lovat. Även i ösregn. Julafton blir det. Mätta magar. En Rorri-racerbana.
Det ska bli så mysigt.

Idag åkte jag till ett favoritställe i Ubbhult. På vägen dit sjöng jag så högt och bra jag bara kunde till musik jag älskar och hamnade i ett riktigt jullyckorus! Glad och tacksam. Det som är svårt och besvärligt löser sig. Jag har så mycket att vara glad och tacksam för! Julsentimental?... kanske.
I Ubbhult hittade jag en julklapp. Till Karin Från Odd Molly stod det på den... Måste vara fin på julafton! ;-) Nu ligger den inslagen under granen och längtar efter mig.
Jag har köpt precis lika mycket julklappar som vanligt. Jag är totalt hopplöst förälskad i att handla julklappar.

Igår var jag och Axel på en lyckad turné. Kaffe hos farfar där Axel hann krossa en av Solveigs porslinstomtar trots att vi bara stannade en timme. Sen var vi hos världens mest fantstiska mormor. Jag kommer inte vara som hon när jag är 87 men chanserna är goda att min mamma blir som hon... Mormor leker med glöd och energi och gömmer sin lilla tunna kropp i städskåpet när hon och Axel leker kurragömma. Önskar att min morfar kunde se henne och Axel. Har du ingen morfar att bo med? sa Axel... 

Frukost på McDonalds i Partille


Min underbara mormor


Lek, lek, lek...


På hemvägen stannade vi hos min farmor där fler julklappar levererades och där jag fick dagens 7e kopp kaffe... Mysigt att träffa dem!

Nu ska jag krypa upp i soffan och invänta julafton. Jag är inte rädd  för tomten som kommer i natt...

God jul!




Kommentarer
Postat av: Marie

Kom tomten inatt och gav dig något du ville ha?? ;) X

2008-12-24 @ 14:41:50
URL: http://missmlovely.blogg.se/
Postat av: PB

Marie: SNUSK!!!!

Karin: Hoppas du hade en underbar jul och att lovet har med sig vila, kärlek och kanske lite snö!!

Vi hörs och syns Puss kram

2008-12-25 @ 11:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0