BF, CC och VK....


Det här är den nakna sanningen om det bästa OCH sämsta hos mig...

Blir väckt för tidigt av Axel och känner med en gång att humöret inte är med mig... Börjar städa lite, viker lite tvätt, gör frukost, bråkar lite med Axel för att han inte vill hämta tidningen åt mig (??)....
Henrik vill inte ha kaffe. Han är för sjuk för ALLTING utom att jobba. Håller tummarna att han inte ska prata för mycket med mig eftersom jag vaknat på fel sida....

Då,  9.43,
 skickar jag SMSet till Vicke.. "Henrik ska jobba så ni får gärna komma hit. Korv med bröd och fika kl 11?" Bravo!

 09.48 Iväg för att handla
10.17 Hemma igen
10.18 Bakar cupcakes
10.27 Duschar
10.31 Klär på med
10.38 Bakar färdigt mina cupcakes
10.43 Dammsuger
10.47 Hotar Axel med att Julia inte kommer om han inte städar sitt rum
10.56 Tänder ljus, sätter på korvvatten och dukar....
10.58 Det ringer på dörren och vännerna kommer.................................

That´s me.

Fick en mysig lunch och fikastund med Vickes hemflugna syster, ljuvliga dotter och Vicke och Julia.
När Karin åkt tog jag och Vicke med oss barnen till Kållered och något magiskt hände... Axel vågade sig in i lekrummet när Julia var med!!! Vi uträttade snabbt snabbt våra ärenden och sjönk sen ner i varsinn fåtölj med en kopp kaffe.
Precis när jag konstaterade att det här var på riktigt en magisk stund som jag behövde den här BF-dagen så hände det... En tjej bara tokkräks flera gånger brevid oss!! Jag höll andan längre än vad som fysiskt är möjligt tror jag. Tog min kaffe och rusade därifrån. Eftersom hon kräktes oroande nära vår gula IKEA-kasse fick det bli en rusning för att hämta nya saker. BLÄ! Gissa vem som mådde illa sen.................
Snälla Vicke var med barnen sen så att jag fick köpt de sista julklapparna till Henrik och Axel. Tack hjärtat!

Nu har vi landat hemma. Jag ska snart laga fisksoppa till mig. Axelsson lär inte äta någon eftersom han precis mumsat i sig tre skivor vörtbröd. Han var vrålhungrig och då får vörtbrödsmiddag duga.
Till fisksoppan blir det nog ett glas ren sprit och 10 pepparkorn......

Jag ska inte öppna imorgon!!! Jag ska ju inte ens jobba imorgon!!!
Istället tar jag på mig tomteluvan och åker med julklappar till mormor, farmor och farfar. Axel och jag ska på roadtrip till Skaraslätten. Mysigt.

Hoppas att du njuter din söndag!














Kommentarer
Postat av: Marie

Extremt snabb är du iaf!! Jag lovar, du kommer inte att bli sjuk =) X

2008-12-21 @ 19:51:11
URL: http://missmlovely.blogg.se/
Postat av: pernilla

Förlåt Karra, men jag fnissade lite. Men bara liiite, lovar!!! Såå typiskt att just du råkar ut för kräk=)

Love you!

P

2008-12-21 @ 22:08:04
Postat av: Ellinor

God Jul Karin!=) Vilka fina Nuffins du bakade! Ha en mysig jul och allt så ses vi efter nyår! Kram Ellinor

2008-12-24 @ 12:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0