Lyckliga lördag!

När man inte har en massa måsten är det bara SÅ fantastiskt att ha en heldag med Axel! Jag har igentligen en massa flyttmåsten men skippade dem och har haft en toppenmysig lördag. Efter frukost med Henrik blev det marknad med svärmor. Supermysigt! Axel åkte karuseller... Den första var ett tåg som skakade sig fram på det något kvalitetstveksamma tivolit. Efter ett varv började han storgråta...och då var det fyra varv kvar. Den polska tivoliföraren skrockade glatt och jag stod med värkande hjärta och tittade på ledsen kille i fyra varv. Provade modell lugnare och det var toppen! Spelade och vann småfula gosedjur men det är ju roligt att spela!
Drev runt på marknaden och köpte lite olika saker till både mig och Axel. Åt grillad majs och Axel fick en Dora-ballong som var lika stor som han själv. Nu står den där gasballongen och gungar i hallen och skrämmer livet ut mig i mörkret. Det var kul att gå på marknad utan min älskade bromskloss... Henrik är underbar på alla men lite mindre underbar då man befinner sig på marknad eller shoppingcentra... hihi.

image262
Storgråtande brandman

 image263 
God majs och scary Dora

image264
       Axel med sin farmor

image265
Nu är jag tuff!

Efter lite fika när vi släppte av svärmor så åkte vi hem till Johanna och Johan. Axel hann busa med favvo-Johan medan jag och Johanna fnissade åt alla gamla bekanta man kan hitta på Facebook....
Sen blev det en prommis i Slottskogen och lite lekplats innan det var dags att åka hem...  Hemma delade jag och Axel på en pizza innan han somnade i soffan till fotbollen på TV. Han som aldrig kan somna i soffan. Riktigt mysigt! Nu har jag ätit glass och spillt chokladsås på tangenterna. Dags att sova så snart fotbollen är slut. Måste ladda för Hoppis och Skuttis i morgon... Rena hårdträningen för en sånn som mig...

image268
Två favoritpersoner

image269
Ska vi pussas?

Gonatt alla skatter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0