Min lördag

Vaknade något besviken när jag hörde att dörren slogs igen imorse.. hade hoppas att jag iallafall skulle få se min man över frukostbordet men inte... hans andra fru (läs: Hällsnäs) hade visst lagt beslag på honom hela dagen... men besvikelsen släppte när jag vaknade nästa gång av att Axel ville gå upp och jag insåg att han slagit sovmorgonrekord! 09.15 stod klockan på och jag var så pigg att vi inte ens behövde se på barnprogram för att jag skulle vakna till. Åt frukost med en mycket snorig men nöjd son... "Åh vilken frukost mamma" sa han när han fick bakeoff baguette...(????) Å han ska vara kockson?!

Henrik kom hem en sekund eller två och lämnade bilen... utan bil - ingen lördag... och sen åkte jag och Axel till Vicke för en lång stund kaffe, prat, lek och promenad. Mysigt! Hade mosskrig och lekte byt träd till Axel trampade i en hundbajs... Jag fick dos med bebisgos också...

Åkte hem med en dödstrött son som fick sova 7 minuter i bilen innan vi var hemma. Åt lite mat och tog det lugnt innan vi gick ut igen. Axel cyklade hela vägen fram och tillbaka till affären! Ännu ett rekord den här dagen!
När vi handlade parkerade vi trehjulingen utanför och på flaket hade Axel lastat sin älskade innebandyboll och en mössa... när vi kom ut var bara mössan kvar! Tydligen är det inte bara på vardagarna som jag blir tvungen att skälla på andras ungar. Gänget med 9åringar på inlines utanför fick skämmas när jag med arga ögon direkt såg vem som såg mest skyldig ut. Han blev rädd och kastade in bollen i några buskar en bit bort medan hans kompis med samvete hämtade den. Den rädda killen blev ännu räddare när jag hittade honom gömd i buskarna också och nu tror jag inte han stjäl innebandybollar från 2åringar i fortsättningen...

Hemma igen mös vi lite innan axel slocknade tidigt...
Till middag blev det flingor för mig och nu ska jag lägga mig i soffan med ett glas vin och titta på Jude Law.....

lördagspussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0